علی رغم وجود تحریم های نفتی اوپک پلاس، عربستان در کنار روسیه می ماند

علی رغم وجود تحریم های نفتی اوپک پلاس، عربستان در کنار روسیه می ماند
عربستان سعودی با وجود تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو و ممنوعیت احتمالی اتحادیه اروپا بر واردات نفت روسیه، اعلام کرده است که به عنوان یکی از اعضای گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس در کنار روسیه خواهد بود.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی، به فایننشال تایمز گفت که ریاض امیدوار است به توافقی با اوپک پلاس دست یابدکه شامل روسیه نیز می شود، جهان باید ارزش اتحاد تولیدکنندگان را بداند. اظهارات او نشانه مهمی از حمایت متحد سنتی آمریکا از روسیه است، زیرا غرب تلاش می‌کند روسیه را منزوی کرده و تولید نفت آن کاهش ‌یابد.
از آنجایی که مصرف‌کنندگان انرژی با قیمت‌های نوسانی نفت مواجهند که در بالاترین سطح خود در یک دهه گذشته است، مجموعه سهمیه‌های تولید اوپک پلاس که در آوریل 2020 وضع شده بود، سه ماه دیگر منقضی می‌شود. ریاض در مقابل فشار غرب برای افزایش تولید نفت خام برای کمک به کاهش قیمت ها در پی حمله روسیه به اوکراین مقاومت می کند و تاکید می کند که کمبود عرضه وجود ندارد. شاهزاده عبدالعزیز گفت : هنوز خیلی زود است که بگوییم توافق جدید چگونه خواهد بود، اما افزود که اوپک پلاس تولید را «اگر تقاضا وجود داشته باشد» افزایش خواهد داد.

۲ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۵۷
financial times |
تعداد بازدید : ۷۴