مدیرعامل شرکت رمزین آسای شیمی:

برای پایان چالش خوراک، پارافین سازها وارد عرصه تولید روغن موتور شوند

برای پایان چالش خوراک، پارافین سازها وارد عرصه تولید روغن موتور شوند
 
📌به گفته جعفرپور مدیرعامل شرکت رمزین آسای شیمی، واحد فعال در حوزه تولید پارافین، در سال های گذشته که شرکت های تولیدکننده روغن موتور اقدام به ورود به صنایع پایین نکرده بودند، از این رو پارافین سازها با تامین خوراک مشکلی نداشتند.
📌از سال های 95 به بعد اما فضا برای تامین مواد اولیه مانند اسلک وکس بسیار سخت شد چراکه روغنی ها اقدام به صادرات اسلک وکس کردند.
📌به گفته این فعال صنعت پارافین، ورود روغنی ها به بازار صادراتی اسلک وکس و پارافین دو مشکل را ایجاد کرد: نخست اینکه مشتری های صادراتی از قیمت اسلک وکس آگاهی داشته و در نتیجه کار به جایی رسید که قیمت پارافین را مشتریان برای تولیدکنندگان تعیین می کردند. 
📌مشکل دوم نیز رقابت منفی در بازارهای صادراتی اسلک و پارافین در پی حضور روغنی ها در این بازار بود که سبب شد به مرور زمان بسیاری از شرکت های پارافین ساز که توان رقابت با شرکت های بزرگ روغنی را نداشتند از بازار حذف شوند.
📌تا سال 94 حدود 50 شرکت پارافین ساز فعال در سطح کشور داشتیم که اکنون به دلیل ورود روغن سازها به عرصه صاردات اسلک وکس و تولید پارافین، این عدد به 10 رسیده است.
📌مطابق با آمارهای بورس کالا، عرضه اسلک وکس توسط روغنی ها در بازار به 30 درصد از تولیدشان هم نمی رسد و مابقی اسلک وکس را اغلب بصورت خام صادر می کنند.
📌وی در خصوص راهکار پیش روی برای فائق آمدن بر چالش خوراک پارافین سازها گفت: در صورت توافق اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی، پارافین سازها قادر به سرمایه گذاری و ساخت واحد تولید روغن بیس و روغن موتور هستند تا بتوانند اسلک وکس مورد نیاز پارافین را نیز تولید کنند.
📌جعفرپور تاکید کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان پارافین تمام شرایط برای ایجاد واحد تولید روغن اعم از سرمایه و دانش فنی را دارند.
۳ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۲۰۰