بومی‌سازی اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی

بومی‌سازی اورینگ‌های مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال مایعات گازی
اورینگ‌های مربوط به مکانیکال سیل پمپ‌های انتقال میعانات گازی تنگ بیجار(O-RING) با همکاری مهندسان این شرکت و پژوهشگاه صنعت نفت با انجام مهندسی معکوس، بومی‌سازی و جایگزین اورینگ‌های کالرز ساخت شرکت دوپونت آمریکا شد.

به گزارش اوپکس به نقل انرژی امروز از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران؛ میرحسین کاظمی، معاون مدیرعامل در عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام این خبر گفت: با توجه به شرایط عملیاتی بهره‌برداری از میعانات گازی و خطرات بسیار بالای آن و لزوم رعایت کامل الزامات ایمنی در منطقه عملیاتی تنگ‌بیجار و همچنین اهمیت پمپ‌های مایعات گازی در انتقال ایمن میعانات گازی و جلوگیری از قطع تولید، تعمیر و بهسازی قطعه مذکور در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به سطح بالای فناوری و انحصار خارجی در ساخت این اورینگ‌ها و محدودیت در واردات این نوع کالای صنعت نفت، به‌منظور افزایش ضریب اطمینان از تجهیزات فرآیندی، صیانت از سرمایه‌های ملی و حفظ توان تولید گاز در غرب کشور تعمیر و بومی‌سازی آنها به‌عنوان راه‌کار جایگزین انتخاب شد.

معاون مدیرعامل در عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب ادامه داد: با دانش و همت بلند مهندسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب و پژوهشگاه صنعت نفت و در حداقل زمان ممکن ۶ ماه با موفقیت کامل به انجام رسید و علاوه بر صرفه‌جویی مالی گامی مهم در جهت اقتصاد مقاومتی و باور به دانش مهندسان داخلی کشور برداشته شد.

کاظمی با تشریح مراحل انجام این پروژه تصریح کرد: حسب نیاز عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت وگازغرب در جلوگیری از نشت مواد در زمان کارکرد پمپ، انتقال ایمن سیال و در نهایت جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، با طراحی مجدد منطبق با شرایط عملیاتی منطقه تنگ‌بیجار از سد تحریم‌های ظالمانه غرب در این خصوص عبور کردیم.

۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۳۲
انرژی امروز |
تعداد بازدید : ۹۷