تداوم اعتراض‌ها به افزایش بی سابقه بهای سوخت در انگلیس

تداوم اعتراض‌ها به افزایش بی سابقه بهای سوخت در انگلیس
بهای سوخت در انگلیس که از چند ماه پیش به بالاترین میزان در تاریخ این کشوررسیده بود همچنان با رکورد شکنی‌های پی در پی داد رانندگان را دراورده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، یک شهروند انگلیسی در این باره گفت: قیمت سوخت خیلی گران شده است و به همین علت ترجیح می‌دهد از خودروی شخصی اش استفاده نکند.
وی افزود: با قیمت‌های جاری باید دو برابر قبل پول بدهیم، اما نصف قبل بنزین دریافت می‌کنیم.
بهای هر لیتر بنزین و گازوئیل در برخی مناطق دور از مرکز حتی از دو پوند نیز فراتر رفته است به گفته رانندگان رقمی شوک آور که به حرکت‌های اعتراضی منجر شده است.
یک فرد شاغل در بخش حمل و نقل در انگلیس و معترض به افزایش بهای سوخت در این کشور در مصاحبه با رسانه‌های انگلیس گفت: من شغلم را از دست دادم، چون نمی‌توانستم هزینه سوخت خودرویی را که با آن کار می‌کردم تامین کنم.
در تازه‌ترین حرکت اعتراضی به افزایش بهای سوخت در انگلیس، رانندگان خودرو‌ها با براه انداختن کاروانی با حرکت آهسته در چندین آزاد راه و بزرگراه این کشور، صف‌های ده‌ها کیلومتری از خودرو‌ها در این مسیر‌ها ایجاد کردند. برخی منابع می‌گویند پلیس در این باره تا کنون چند نفر را بازداشت کرده است.
دولت انگلیس می‌گوید افزایش بهای جهانی نفت در پی جنگ اوکراین علت گرانی بی سابقه قیمت سوخت در این کشور است، اما معترضان می‌گویند: دولت حدود ۳۱ میلیون خودروی موجود در این کشور را مانند گاو شیرده می‌بیند که با انواع مالیات‌ها ازجمله مالیات فراوان بر قیمت سوخت تلاش می‌کند بخشی از درآمد‌های خود را از این راه بدست آورد در حالیکه دست کم می‌تواند مانند دیگر کشور‌های اروپایی مالیات بر ارزش افزود سوخت را کاهش دهد.
افزایش بهای سوخت درانگلیس تنها یکی از علت‌های رسیدن تورم به بالاترین میزان در بیش از چهار دهه اخیر در این کشور است که به گفته مقامات بانک مرکزی انگلیس فعلا چشم انداز روشنی هم در این باره دیده نمی‌شود.
۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۲۷
تعداد بازدید : ۱۳۰