برزیل خریدار جدید نفت و گاز روسیه شد

برزیل خریدار جدید نفت و گاز روسیه شد
سفیر روسیه در برزیل اعلام کرد که دو کشور در حال مذاکره در مورد تامین انرژی و خریدهای مورد نیاز برزیل از مسکو است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکسی لابتسکی»، سفیر روسیه در برزیل روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ از همکاری فعالانه دو کشور و انجام چند مرحله مذاکرات بر سر تأمین منابع انرژی خبر داد.

دیپلمات ارشد روسیه در برزیل در همین ارتباط گفت: «مذاکرات بین وزارتخانه‌های انرژی روسیه و برزیل و بین شرکت‌های فعال در تأمین حامل‌های انرژی در حال انجام است و این مذاکرات در روندی فشره و روبه پیشرفت در حال پیگیری است.» لابتسکی گفت: «من فکر می‌کنم به زودی شاهد نتیجه مثبت این دیدار خواهیم بود.»

این دیپلمات ارشد روسیه در برزیل همچنین گفت که هنوز برای بحث در مورد پارامترهای خاص توافق بر سر عرضه سوخت روسیه به برزیل خیلی زود است. این دیپلمات روسی در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که وضعیت بی ثباتی در بازارهای بین المللی وجود دارد، پس از امضای اسناد باید از حجم، قیمت، تاریخ تحویل انرژی به برزیل صحبت کرد.

یک روز پیش از این، «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهور برزیل گفته بود که اولین تحویل سوخت دیزل از روسیه به برزیل با قیمت‌های کاهش‌یافته تا دو ماه آینده آغاز می‌شود. بولسونارو پیش از این گفته بود که دولت او در مورد قیمت سوخت دیزل تقریباً با روسیه به توافق رسیده است، قیمتی که سودمندتر از قیمتی است که شرکت ملی نفت و گاز برزیل برای واردات سوخت دیزل پرداخت می‌کرد.

خرید منابع انرژی توسط برزیل از روسیه در شرایطی است که کشورهای اروپایی و آمریکا از زمان جنگ در اوکراین تحریم‌هایی را علیه خرید و فروش منابع انرژی روسیه اعمال کرده و خواستار محدود کردن خرید جهانی انرژی از روسیه شده اند.
۲۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۱۰۶