خطر فقر در کمین ۱۳ میلیون انگلیسی

خطر فقر در کمین ۱۳ میلیون انگلیسی
برآورد‌ها نشان می‌دهد با تشدید بحران انرژی در انگلیس ۱۳ میلیون نفر در خطر فقر قرار دارند.
کارشناسان و مقامات دولتی انگلیس هشدار می‌دهند اگر بحران انرژی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی در ماه‌های آینده ادامه یابد، ۱۳ میلیون انگلیسی به دامان فقر سقوط خواهند کرد.

سازمان سیتیزن ادوایس (Citizens Advice) که یک سازمان مستقل در زمینه انتشار آمار در انگلیس است در گزارش خود تصریح کرده است: با ادامه وضع جاری، از هر چهار انگلیسی، یک نفر قادر نخواهد بود قبوض خانه اش را پرداخت کند.

در این گزارش تاکید شده است: انگلیسی‌ها با «کابوسی زنده» مواجهند آنهم در حالی که تورم برای نخستین بار در چهل سال اخیر به بیش از ۱۰ درصد رسیده است. در چنین وضعی، میلیون‌ها انگلیسی به علت افزایش ارقام قبوض و هزینه‌های خود به سمت فقر هدایت می‌شوند.

این گزارش نشان می‌دهد ۲۵ درصد انگلیسی‌ها قادر به پرداخت قبض برق و گاز خود نخواهند بود. این در حالی است که قرار است در ماه اکتبر قیمت حامل‌های انرژی در انگلیس افزایش یابد و هشدار‌ها نیز ناظر بر همین مسئله است که در صورت اعمال این افزایش، باید منتظر افزایش ۱۳ میلیونی شمار فقرای انگلیس بود. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد با این افزایش قیمت ها، قبوض مصرف کنندگان انگلیسی در هر سال به سه هزار و ۶۰۰ پوند خواهد رسید.
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۴۴