مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره:

جلوگیری از سوختن بیش از ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در خارک

جلوگیری از سوختن بیش از ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز در خارک
علیرضا مهدی زاده گفت: با اجرای طرح ان‌جی‌ال جزیره خارک و بهره‌برداری از آن، از سوزاندن روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون فوت مکعب گاز‌های میدان‌های خارگ و بهرگان جلوگیری می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار داشت: بیشتر کالا‌های اجرای طرح مهم ان‌جی‌ال خارک تأمین شده و امید است سرمایه‌گذار بتواند ضمن جبران عقب‌ماندگی، مطابق برنامه جبرانی تا ۲۴ ماه آینده، طرح را راه‌اندازی کند.

وی افزود: طرح ان‌جی‌ال خارک برای جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت مناطق خارک و بهرگان در حال اجراست و شرکت سرمایه گذار باید هر چه سریع‌تر این طرح را تأمین مالی و تکمیل کند.

مهدی زاده با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل کنونی این طرح، تأمین مالی است گفت: سرمایه‌گذار برای تأمین مالی طرح، توافق‌هایی با صندوق توسعه ملی و یکی از بانک‌های عامل انجام داده و لازم است هر چه سریعتر عملیاتی شود تا با تکمیل این طرح، از سوزاندن گاز‌های همراه میدان‌های خارک و بهرگان جلوگیری شود.

وی افزود: این طرح در سال‌های اجرا، مشکلات پرشماری در بخش‌های تأمین کالا ناشی از شرایط تحریم، همچنین تأمین مالی داشته، اما اکنون، بیشتر کالا‌های مهم اجرای طرح تأمین شده است و امیدواریم مطابق برنامه جبرانی تا ۲ سال آینده راه‌اندازی شود.

مهدی زاده گفت: این طرح با ۴۳ درصد پیشرفت در سال ۹۷ تحویل سرمایه‌گذار شد و بنا بود مطابق قرارداد در مدت ۳۶ ماه تکمیل شود و در حال حاضر پیشرفت آن ۶۰ درصد است.
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳
تعداد بازدید : ۷۷