مدیر عامل پالایش نفت اصفهان خبرداد:

توانایی تولید بیش از ۴۰۰ فرآورده نفتی در پالایشگاه

توانایی تولید بیش از ۴۰۰ فرآورده نفتی در پالایشگاه
پالایشگاه اصفهان با حرکت در راستای توسعه پایدار توانایی تولید بیش از ۴۰۰ فرآورده نفتی را در آینده دارد.

به گزارش اوپکس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را نیازمند تغییرات در جهت تکنولوژی و توسعه کسب وکار و زنجیره ارزش دانست و تاکید کرد: این شرکت با حرکت در راستای توسعه پایدار، توانایی تولید بیش از ۴۰۰ فرآورده نفتی را در آینده دارد.
محسن قدیری چشم انداز این شرکت را ارتقاء به یک هلدینگ موفق پتروپالایشی در منطقه با بالاترین ضریب پیچیدگی تا سال ۱۴۰۵ بیان کرد و گفت: ضریب پیچیدگی این شرکت در حال حاضر با احتساب سهم شرکت در پتروشیمی، اصفهان و نفت سپاهان ۶٫۲ بوده که پیش بینی شده این ضریب تا ۴ سال آینده به بالای ۱۲ برسد.
وی گفت: بر اساس برنامه ۱۴۰۵ تولید نفت سفید، نفت کوره و گازوئیل معمولی پالایشگاه اصفهان صفر خواهد شد و تولید گاز مایع آن نیز به حداقل ممکن می‌رسد و تمام محصولات این شرکت به غیر از گازوئیل و بنزین صادرات محور خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: این شرکت در حال حاضر از نظرحاشیه سود خالص، در رتبه‌های یکی به آخر و پس از پالایشگاه آبادان قرار دارد که تا سال ۱۴۰۵ پیش بینی می‌شود با افزایش ضریب پیچیدگی، بیشترین حاشیه سود را در بین شرکت‌های پالایشی کشور به خود اختصاص دهد.
وی به راه اندازی کامل پروژه واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان تا شهریورماه امسال با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل یورو ۵ اشاره کرد و گفت: با بهره برداری این طرح علاوه بر افزایش سالانه ۶ هزار میلیارد تومانی سود شرکت ۶۹ صدم نیز ضریب پیچیدگی شرکت را نیز افزایش می‌دهد.
قدیری با اشاره به تصویب قرارداد فاز ساخت و نصب واحد گوگرد زدایی از ته مانده برج‌های تقطیر پالایشگاه اصفهان (RHU) در هیات مدیره این شرکت افزود: این طرح در سال ۱۴۰۴ راه اندازی می‌شود و در حال حاضر، فاز مهندسی و خرید آن بیش از ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۴
خبرگزاری صدا و سیما |
تعداد بازدید : ۸۶