جزئیات چهارمین دور مناقصه نفتی عراق اعلام می شود

جزئیات چهارمین دور مناقصه نفتی عراق اعلام می شود
وزارت نفت عراق در نظر دارد جزئیات چهارمین دور مناقصه نفتی عراق را تا دو روز دیگر (5 اردیبهشت) به طور رسمی اعلام کند.

یک مقام نفتی دولت بغداد به پایگاه خبری داوجونز گفت: وزارت نفت عراق در نظر دارد روز دوشنبه (5 اردیبهشت) به طور رسمی و در خلال یک نشست خبری با حضور عبدالکریم العیبی، وزیر نفت عراق، جزئیات برگزاری چهارمین دور مناقصه های نفتی عراق را اعلام کند.

عراق تاکنون دو دور مناقصه نفتی و یک دور مناقصه گازی برگزار کرده و در این مناقصه ها حق امتیاز توسعه و برداشت از 12 میدان نفتی و 3 میدان گازی را به شرکت های بین المللی نفتی واگذار کرده است.

این مقام نفتی خبر داد: لعیبی انتظار دارد در دور چهارم مناقصه های نفتی عراق 12 بلوک اکتشافی واقع در بخش های مختلف عراق به شرکت های نفتی بین المللی واگذار شود.

وزارت نفت عراق پایان مهلت دریافت پیشنهاد شرکت های نفتی علاقه مند به حضور در دور چهارم مناقصه های نفتی عراق را 19 ماه مه (29 اردیبهشت) تعیین کرده است.

لعیبی در بیانیه ای اینترنتی اعلام کرد: عراق در نظر دارد تا سال آینده میلادی با توسعه تاسیسات صادراتی، ظرفیت صادرات نفت این کشور را به بیش از دو برابر ظرفیت کنونی و به رقم روزانه پنج میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وی افزود: عراق همچنین قصد دارد با افزایش تدریجی تولید نفت خام، در بلند مدت ظرفیت صادرات نفت این کشور را به رقم 10 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

فلاح الامری، رئیس اداره دولتی بازاریابی نفت خام عراق، سوم آوریل (14 فروردین) اعلام کرده بود: میانگین صادرات روزانه نفت خام عراق در ماه مارس به دو میلیون و 195 هزار بشکه و درآمدهای حاصل از فروش این مقدار نفت خام با میانگین قیمت 106 دلار و 50 سنت برای هر بشکه به هفت میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.

عراق با 115 میلیارد بشکه ذخیره نفت خام، پس از عربستان و ایران، سومین دارنده بزرگ ذخایر نفتی جهان به شمار می رود، اما به دلیل سال ها رویارویی با جنگ و تحریم قادر به توسعه ذخایر نفتی نبوده است. فروش نفت حدود 95 درصد کل درآمدهای عراق را تشکیل می دهد.

۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۲:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۷