یکصدمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران برگزار شد

یکصدمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران برگزار شد

این نشست با حضور اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به صورت مشترک با ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تهران، به همراه رئیس کل دادگستری استان تهران، استاندار و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران، همچنین با حضور تشکل ها و انجمن های مختلف بخش خصوصی با دستور کار نحوه همکاری فی مابین در تحقق منویات رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برگزار شد.

دبیرکل اتحادیه اوپکس در سخنانی نسبت به بی تفاوتی بانک مرکزی نسبت به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی انتقاد نموده و ادامه داد : اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در خصوص شعار سال و راه های دستیابی به اهداف شعار، بیست و سه شکل را احصا و برای آن راه حل ارائه نموده است .

در خصوص لیست مواد خام و نیمه خام، هر دستگاهی به تناسب منافعی که برای خود تعریف کرده است این لیست را تنظیم می کند که به عنوان یک آفت جدی، به این رفتار دستگاه های اجرایی به دادستانی اعتراض داریم و خواهان تنظیم لیست واحد برای این موضوع هستیم، به صورتی که بخش خصوصی هم در تدوین آن مشارکت داشته باشد.

اسعدی ادامه داد : دولت بر خلاف قوانین و مقررات مصوب در قالب قانون بهبود مستمر و ابلاغیه‌ای که خود دولت سیزدهم ابلاغ کرده، آیین نامه‌ مورخ بیست و یکم فروردین ماه سال جاری در مورد موادخام و نیمه خام را بدون رعایت ملاحظات قانونی  ابلاغ کرده است.

وی افزود : اجرای کامل دستورالعمل ماده 45 مربوط به صادرات، واردات، ترانزیت و ... ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه دستگاه های اجرایی نیست و برخی مواد آن متاسفانه برغم گذشت حدود دوسال از فرمان اجرایی آن، اجرا نشده است .

اسعدی گفت : دخالت دولت در قیمت گذاری، صنعت روانکارها را از نفس انداخته، همچنین بحث بازگشت ارز و عدم اجرای بند دو ماده هجده آیین نامه، یکی از خواسته‌های جدی اتحادیه اوپکس است که ناترازی‌هایی که در بازار ارز اتفاق افتاده را تشدید کرده است.

فریدون اسعدی در پایان گفت : در حوزه پتروشیمی سرمایه گذاری یک تا دومیلیارد دلاری بخش خصوصی داریم که متاسفانه سیستم بروکراسی معیوب و ناقص وزارت نفت و شرکت‌های تابعه وزارت نفت، انواع و اقسام سنگ اندازی ها انجام داده و همکاری نمی کنند .

 

 

 
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۶
تعداد بازدید : ۶۹