پالایشگاه ستاره خلیج فارس بورسی می‌شود

خاندوزی گفت: با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.

به گزارش اوپکس به نقل از نفت ما،وزیر اقتصاد اظهار داشت: با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.
سید احسان خاندوزی در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با بیان اینکه همکاری ملی و همدلی ملی رمز غلبه کردن بر موانعی است که ظاهراً حل نشدنی به نظر می‌رسند، اظهار داشت: روح ورزش به اجرای این اقدام سرایت کرد و خود را در یک تدبیر نشان داد و امروز مشکل ٢٠ ساله رفع و بلاخره انجام شد.
وی ادامه داد: یادمان می‌آید که درباره واگذاری این دو باشگاه چه می‌گفتند و حرف‌ها این بود که از این مصوبات و ابلاغ‌ها زیاد بوده و دولت‌ها برای واگذاری ‌ها اراده ندارند اما شاهد آن هستیم که امروز با همت جمعی جشن واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را می‌گیریم.
وزیر اقتصاد گفت: از رییس جمهوری تا تمام دولت و خانواده ورزش در اجرای این واگذاری موثر بودند و این اقدام نتیجه این همدلی و همراهی‌ها است. دولت سیزدهم، دولت خاتمه پروژه‌ها است و امروز هم در واگذاری این دو باشگاه یکی دیگر از پروژه‌های ناتمام را خاتمه داد.
وی با بیان اینکه نسبت به اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی کاملا اراده جدی داریم، اظهار داشت: ۶ ماه اول دولت واگذاری ١٠ درصدی این دو باشگاه به مردم انجام شد و به طبع آن و مشارکت مردم و بورسی شدن منجر به شفافیت و پاسخگویی شد و مدیران از تاریکخانه بیرون آمدند و این گام اولی بود که اتفاق افتاد و ثمرات آن را دیدیم.
خاندوزی با تاکید براینکه جای سایر بخش‌ها و شرکت همچنان در بازار سرمایه خالی‌ است، گفت: مقدمات حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه آماده کرده‌ایم و با همکاری وزارت نفت، پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس را وارد بورس می‌کنیم و همچنین برای بسیاری از پروژه های جذاب معدنی کشور ظرفیت در بازار سرمایه وجود دارد که باید مشارکت مردمی و تامین جمعی مردم فراخوان کنیم.
وزیر اقتصاد با اشاره موضوع اهلیت خریداران در واگذاری‌ها اظهار داشت: موضوع مهم واگذاری به خریدار با اهلیت و تخصصی است و امروز اصرار دولت این است که واگذاری‌ها را با چشم اندازی بلند مدت انجام شود و خریداران توانایی اداره حرفه‌ای و رعایت ضوابط اقتصادی را داشته باشند تا باشگاه واگذار شده بتواند فعالیت حرفه‌ای خود را انجام دهند.
خاندوزی تاکید کرد: چشم انداز ما برای تامین منابع این دو باشگاه، ایجاد منابع پایدار است و این دو باشگاه می‌توانند درآمد پایدار داشته باشند تا دغدغه میلیون‌ها طرفدار این دو باشگاه و مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود و در شأن این تیم‌ها و طرفداران آنها نیست، حل شود.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۶
نفت ما |
تعداد بازدید : ۳۳