همه سیاست‌های ترامپ به نفع نفت آمریکا نیست

در دوران ریاست جمهوری بایدن، تولید نفت و گاز آمریکا به بالاترین حد خود صعود کرد. اما این صنعت می‌گوید این دستاورد با وجود سیاست‌های بایدن، نه به لطف آنها، حاصل شده است.

به گزارش اوپکس به نقل از نفت ما،با وجود انتقاد شرکت‌های بزرگ نفتی از سیاست‌های انرژی دولت بایدن و حمایت آنها از ترامپ، اما همه سیاست‌های رئیس جمهور سابق برای دوره دوم ریاست جمهوری او، ممکن است به نفع صنعت نفت و گاز نباشد.
از روز اول ریاست جمهوری جو بایدن، صنعت نفت و گاز آمریکا، منتقد جدی سیاست‌های انرژی او بوده و اعلام کرده است که این سیاست‌ها، امنیت ملی و انرژی آمریکا را با اقدامات تنبیهی و محدودکننده علیه سوخت‌های فسیلی، تضعیف می‌کنند.
با این حال، در دوران ریاست جمهوری بایدن، تولید نفت و گاز آمریکا به بالاترین حد خود صعود کرد. اما این صنعت می‌گوید این دستاورد با وجود سیاست‌های بایدن، نه به لطف آنها، حاصل شده است.
دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور پیشین، به نوبه خود، وعده داده است به سیاست‌های «حفاری کن، عزیزم، حفاری» که از تولید بیشتر نفت و گاز آمریکا حمایت می‌کند، بازخواهد گشت.
این صنعت که احساس می‌کند هدف قوانین و تمهیدات آب و هوایی بایدن قرار گرفته، آنچه را که به عنوان سیاست‌های انرژی «بی‌منطق» توصیف می‌کند، به شدت مورد انتقاد قرار داده است و اغلب نسبت به دولت فعلی و بسیاری از لایحه‌ها و پیشنهادهای انرژی آن از جمله کمترین مجوزهای لیزینگ زمین، مالیات انتشار متان و توقف تایید پروژه صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی)، عصبانیت خود را ابراز کرده است.
مدیر یک شرکت اکتشاف و تولید در آمریکا در اظهاراتی به جدیدترین نظرسنجی انرژی فدرال رزرو دالاس گفت: تا زمانی که دولت بعدی مشخص نشود، در خصوص تصمیم‌گیری‌های تجاری خاص، در وضعیت متغیری هستیم.
در نظر دیگری آمده بود: با درگیری‌های نگران‌کننده جهانی و انتخابی که باید در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده انجام دهیم، نمی‌توانم دوران نامطمئن‌تری از اکنون را به یاد بیاورم.
صنعت نفت و گاز آمریکا از ترامپ برای ریاست جمهوری، حمایت می‌کند. بنا بر داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط سازمان غیرانتفاعی OpenSecrets، این صنعت، ۷.۵ میلیون دلار به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ کمک کرده و آشکارا او را به بایدن ترجیح داده که اندکی بیش از یک میلیون دلار از گروه‌های خارج از بخش انرژی دریافت کرده است.
با این حال، دو وعده اصلی ترامپ در مبارزات انتخاباتی شامل لغو «قانون کاهش تورم» و اعمال تعرفه‌های تجاری، به خصوص تعرفه ۶۰ درصدی روی محصولات چینی، ممکن است به نفع صنعت نفت و گاز نباشد.
این بخش، با وجود انتقاد از «قانون کاهش تورم» به دلیل هزینه‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای، قرار است از بودجه این قانون برای راه اندازی و اجرای پروژه‌های جذب کربن و هیدروژن، ‌ متنفع شود.
شرکت «اکسیدنتال» که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت آمریکاست، درسال گذشته، یکی از دو کمک مالی دولت بایدن را برای ساخت اولین کارخانه جذب مستقیم هوا در تگزاس، دریافت کرد که دی اکسید کربن را مستقیما از هوا استخراج می‌کرد.
دولت آمریکا همچنین تصمیم گرفته است با هفت میلیارد دلار بودجه تحت قانون زیرساخت‌ها، از هاب‌های هیدروژن حمایت کند. این تصمیم به دلیل انتخاب مکان‌هایی که برای تولید هیدروژن از گاز طبیعی با استفاده از فرآیند جذب و ذخیره کربن (CCS) برنامه‌ریزی شده‌اند، جنجال‌های زیادی را برانگیخته است.
ترامپ متعهد شده است که «قانون کاهش تورم» را حذف کند. با این حال، این امر، ابتدا به یک کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان نیاز دارد. تحلیلگران می‌گویند حتی در آن زمان، کاهش یا لغو مشوق‌ها، ممکن است دشوار باشد، زیرا اکثرا به پروژه‌ها و مشاغل در ایالت‌های جمهوری‌خواه، نفع رسانده اند.
مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکا، حمایت خود را از «قانون کاهش تورم» اعلام کرده‌اند. یکی از این مدیران، دارن وودز، مدیرعامل شرکت اکسون موبیل است.
موسسه امریکن پترولیوم، با وجود انتقاداتی که علیه بسیاری از سیاست‌های انرژی بایدن داشته، از مشوق‌های «قانون کاهش تورم» برای فناوری‌های سبز که به نفع صنعت هستند، حمایت می‌کند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، با توجه به ایده ترامپ برای اعمال تعرفه ۶۰ درصدی یا بالاتر بر واردات کالاهای چینی، صنعت نفت و گاز آمریکا همچنین از تشدید جنگ تجاری با چین، نگران است. اگر ترامپ از این ایده منصرف نشود، هزینه پروژه‌های انرژی به دلیل احتمال افزایش قیمت لوله‌های فولادی و آلومینیومی و فشار تورمی ناشی از راه‌های تجاری تغییر یافته، افزایش خواهد یافت.

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۸
نفت ما |
تعداد بازدید : ۳۰