جوایز صادراتی متناسب با میزان جذب سرمایه خارجی اعطا می شود

جوایز صادراتی متناسب با میزان جذب سرمایه خارجی اعطا می شود
معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه جوایز صادراتی متناسب با میزان جذب سرمایه خارجی به تولید گنندگان و صادرکنندگان تعلق خواهد گرفت.
'بهروز علیشیری' روز شنبه در سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در برنامه پنجم توسعه کلیه مشوق ها به سرمایه گذاران خارجی بر اساس مطالعات تطبیقی بازنگری می شود.

وی ساختار اقتصادی ایران را به لحاظ حجم، تنوع و منابع در اختیار بی بدیل دانست و گفت: بر همین اساس تحریم های اقتصادی بدون اثر بوده و خواهد بود.

وی ویژگی هایی مانند دستیابی سریع به مرزهای آبی و خشکی و نیز هم مرزی با 15 کشور را از مزیت های اقلیمی سرمایه گذاری در ایران برشمرد.

وی با اشاره به اینکه قوانین سرمایه گذاری ایران مزیت های قابل توجهی دارد و علاوه بر ریسک های تجاری، ریسک های غیرتجاری از قبیل نقل و انتقال سرمایه را نیز تحت پوشش قرار می دهد، اظهار داشت: امکانات کافی برای ارتقاء سطح مذاکرات به منظور جذب سرمایه گذار خارجی در ایران فراهم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه همایش های تخصصی و هدفمند نباید به همایشی عمومی تبدیل شود خواستار ارائه مباحث تخصصی در همایش فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان شرقی شد.

علیشیری به راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در تمام استان ها اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی فعالترین مرکز خدمات سرمایه گذاری کشور را دارد.

وی ارائه خدمات مناسب برای سرمایه گذاران را از اهداف راه اندازی این مراکز عنوان کرد و افزود: زمان صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی از 30 روز به 15 روز کاهش یافته است.
معاون وزیر اقتصاد اظهار داشت: سازمان سرمایه گذاری وظیفه حمایت از سرمایه گذاران را به عهده دارد و دولت آماده ارائه مشوق های لازم است.
۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۸
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۶