ارسال قبوض گاز صنایع با نامه تعیین ضرب الاجل 48 ساعته

ارسال قبوض گاز صنایع با نامه تعیین ضرب الاجل 48 ساعته
تاکنون سابقه نداشته که قبض مشترکی چه خانگی و چه صنعتی در همان وهله اول به همراه نامه ای بیاید که در آن برای پرداخت حداقل نیمی از مبلغ قبض تنها 48 ساعت! وقت مقرر شده باشد اما به گزارش تجارت نیوز، شرکت گاز استان همدان در اقدامی تامل برانگیز و تاسف آور این عمل را انجام داده و برای صنایع این استان به همراه قبض گاز نامه ای ارسال کرده که در آن از ضرب الاجل دو روزه سخن به میان آمده و پرداخت نکردن آن نیز به مثابه «بهانه ای در راستای قطع گاز» شمرده شده است. هم چنین در نامه ذکر شده که قطع و وصل مجدد گاز نیز با دریافت هزینه انجام خواهد شد.
نکته قابل توجه اما این است که در اولین خط از این نامه ذکر شده «قطع گاز صنایع به علت کمبود نقدینگی در اولویت برنامه می باشد». حال این پرسش مطرح است که آیا صنایعی که خود این روزها با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند باید پاسخگوی کمبود نقدینگی شرکت گاز همدان باشند؟ آیا شرکت گاز همدان عملیات حفاری، استخراج و یا تصفیه گاز انجام می دهد که نیاز مبرم به نقدینگی بالا دارد که صنایع استان را به قطع گاز در صورت عدم پرداخت به این شرکت تهدید می کند؟


به گزارش تجارت نیوز، یکی از شرکت های واقع در استان همدان که با توجه به عدم توانایی پرداخت قبض خود در ضرب الاجل 48 ساعته تعیین شده، با ارسال این نامه به تجارت نیوز اعلام کرده در حالی که اواخر بهار و اوایل تابستان فصل فعالیت این شرکت است، به دلیل عدم پرداخت قبض در مهلت کوتاه مقرر، گاز این بنگاه اقتصادی قطع شده و کارگران آن بیکار شده اند. مسئولان این بنگاه نیز با پیگیری های مستمر و تهیه مبلغ پرداختی قبض گاز و هزینه وصل مجدد، سرانجام توانسته اند پس از چند روز دوباره خط تولید خود را راه اندازی کنند و کارگران بیکار شده را به سرکار برگردانند. اما زیان هایی که از این ناحیه متوجه این بنگاه اقتصادی، کارگران و خانواده های آن ها شده را چه کسی پاسخگو خواهد بود؟


آیا در حالی که برای خانه هایی که تنها دو یا سه نفر در آن ساکن هستند چندماه مهلت پرداخت در نظر گرفته می شود، باید برای یک بنگاه تولیدی که چند ده خانوار از آن امرار معاش می کنند تنها دو روز وقت برای پرداخت حداقل نیمی از مبلغ قبض گاز در همان وهله اول در نظر گرفته شود؟ مسئولان شرکت گاز همدان باید پاسخگو باشند که بر اساس کدام برنامه و کدام دستور  از چه مرجعی قطع گاز صنایع در اولویت قرار گرفته است؟ کمبود نقدینگی شرکت گاز استان همدان ناشی از چیست و با کدام استدلال صنایع ریز و درشت این استان باید پاسخگوی این کمبود باشند؟


در حالی که با هدفمند شدن یارانه ها مقرر شده بود که دولت با تدوین بسته های حمایتی از صنایع دفاع کند به نظر می رسد که صنایع بیش از پیش در مضیقه و فشار قرار گرفته اند.


اصل نامه ای که از شرکت گاز برای بنگاه های اقتصادی استان همدان ارسال شده و توسط این شرکت ها برای تجارت نیوز ارسال شده در زیر آمده است.


۶ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۰۹
تجارت نیوز |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۲