استفاده حداکثری از حضور «روحانیون» در صنعت «نفت»

استفاده حداکثری از حضور «روحانیون» در صنعت «نفت»
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت گفت: برای پیشبرد موثرتر اهداف صنعت نفت، از حضور روحانیون باید بیشتر استفاده شود.
به گزارش شانا، سید علیرضا میرمحمد صادقی در اولین همایش سراسری روسا و دبیران شوراهای اقامه نماز صنعت نفت با بیان این که کشورهای غربی به تبعیت از شعار «انسان سالم، محور توسعه پایدار است» به دنبال سلامت روحی کارکنان خود هستند، افزود: اگر ما نیز به نماز به عنوان سپری در برابر بدی ها و مشکلات اعتقاد داریم، باید از این مقوله معنوی برای سلامت روحی کارکنان صنعت نفت بهره مند شویم.

وی با تاکید بر لزوم حضور روحانیان در صنعت نفت اظهار کرد: ستاد اقامه نماز و برپایی آن یک وظیفه الهی و بسترساز فرهنگ در مقابله تهاجم فرهنگی غرب است و این مقوله را می توان به خوبی در مجموعه صنعت نفت پیاده کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت با بیان این که در جبهه فرهنگ غرب، ائمه جماعت به عنوان سربازان این جنگ نابرابر، وظیفه سنگینی دارند، افزود: برای رسیدن به محیط سالم، باید از روحانیان حمایت کرد که البته این حمایت، باید هدفمند شود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت نفت، سال گذشته مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی نظام اداری مواردی مطرح کردند که مقوله هایی چون نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های انسانی، ایجاد زمینه رشد منابع انسانی و ارتقای سطح دانش و مهارت ها، بهره گیری از امکانات فرهنگی و ارتقای سطح سلامت نظام اداری از طریق به کارگیری نظام موثر برخورد با متخلفان و اصلاح نظام قوانین اداری، از جمله این قوانین است که برای دستیابی به این اهداف باید از حضور روحانیان استفاده کرد.

میرمحمد صادقی درباره نخستین همایش ائمه جماعات صنعت نفت گفت: پرداخت حق الزحمه ، استفاده از امکانات رفاهی صنعت نفت، پرداخت وام، حقوق ماهانه و دخیل بودن در مسائل فرهنگی، از جمله خواسته های روحانیون است.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت نفت با اعلام این که در تلاش هستیم برخی مشکلات روحانیان صنعت نفت را هر چه زودتر برطرف کنیم، افزود: در جلسه پیشین قرار شد شورایی سه نفره از سوی روحانیان انتخاب تا دیگر روحانیان از سوی این شورا ارزیابی شوند.

وی پیشنهاد داد: در نخستین گام، همکاران صاحب نظر دیدگاه های خود را ارائه دهند تا به حل مشکلات پرداخته شود و از توانمندی روحانیان بیشتر استفاده تا حضور آنان در صنعت نفت بیشتر شود، زیرا آنان می توانند حلال مشکلات و کمک حال مدیریت صنعت نفت باشند.
۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۰۸
عصر ایران |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۲