خوشه های صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد می شود

خوشه های صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد می شود
مدیرعامل سازمان منطقه ویزه پتروشیمی از اجرای همزمان 12 طرح پایین دستی در سطح خوزستان خبر داد و اعلام کرد: به زودی خوشه های تولید پلاستیک با هدف صادرات محصول به عراق در ماهشهر راه اندازی می شود.
به گزارش موج، علی یزدانی درباره آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی از صنایع جدید پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) با بیان اینکه به زودی 2 طرح جدید پتروشیمیایی در سطح استان خوزستان در مدار بهره برداری قرار می گیرد، گفت: بر این اساس تا سه ماه آینده فاز دوم مجتمع پتروشیمی اروند در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اعلام اینکه پتروشیمی اروند در مجموع دو فاز ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 834 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی را دارد ، تصریح کرد: محصولات این مجتمع پتروشیمیایی به عنوان خوراک دیگر صنایع پتروشیمی، صنایع تولیدی پایین دستی، صنایع شوینده، کاغذ، نساجی، بهداشتی، صنایع تولید حلال رزین و واکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی یکی دیگر از پروژه های در دست افتتاح این منطقه را واحد سوم ان.اف پتروشیمی بندر امام(ره) عنوان کرد و یادآور شد: این واحد پتروشیمی از ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و 500 هزار تن محصول پتروشیمی برخوردار است که با پیشرفت 80 درصدی پیش بینی می شود در نیمه نخست امسال به مرحله راه‌اندازی برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص صنایع میانی پتروشیمی، اظهار داشت: 12 طرح مرتبط با صنایع میانی و لجستیک صنایع بالادستی و میانی در حال انجام است که این صنایع در مجموع برای دو هزار و 600 نفر شغل ایجاد می کنند.
یزدانی تاکید کرد: در استان خوزستان به وجود پیشرفتهایی که در صنایع بالا دستی و میان دستی پتروشیمی ایجاد شده در صنایع پائین دستی پتروشیمی پیشرفت چندانی انجام نگرفته و این بخش از صنعت پتروشیمی که ارزش افزوده بالاتری دارد مغفول مانده است .
وی مجری و متولی اجرای طرح های پائین دستی در صنعت پتروشیمی را وزارت صنایع عنوان کرد و افزود: شهرکهای صنعتی و سازمان صنایع استان برنامه مدونی برای اجرای این طرح های نداشته باشند که انتظار می رود این دو سازمان تحرک بیشتری در این خصوص داشته باشد چرا که استان خوزستان ظرفیت های فراوانی در این بخش دارد .
یزدانی، افزود: با توجه با منافع فراوانی که طرح های پائین دستی پتروشیمی برای کشور دارد ما اعلام آمادگی می کنیم که خوراک مورد نیاز صنایع پائین دستی پتروشیمی در استان خوزستان را تامین کنیم و در این مورد منتظر اعلام سازمان صنایع و معادن استان هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی همچنین پیشنهاد داد: خوشه صادراتی پلاستیک با هدف صادرات به کشور عراق و برخی کشورهای همجوار در منطقه آزاد اروند ساخته شود.
۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۲۰
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۶۱