اخذ مالیات 4 تا 30 درصدی از برق، نفت کوره، گازوئیل و بنزین

اخذ مالیات 4 تا 30 درصدی از برق، نفت کوره، گازوئیل و بنزین
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات و عوارض دریافتی از بنزین 30 درصد، نفت کوره، نفت سفید و نفت گاز بین 5 تا 10 درصد و مالیات بر ارزش افزوده برق 4 درصد است.
علی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اخذ مالیات از حاملهای انرژی گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده یک بخش مالیات و یک قسمت عوارض است، یعنی درصدی از قیمت حاملهای انرژی به عنوان مالیات گرفته می‌شود.
وی گفت: زمانی که قیمت بنزین لیتری 100 تومان بود، 20 درصد مالیات و 10 درصد عوارض گرفته می‌شد، اکنون که به 400 تومان رسیده، باز هم 20 درصد مالیات و 10 درصد عوارض از بنزین گرفته می‌شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: بقیه سوخت‌ها و حاملهای انرژی مانند نفت کوره، نفت سفید و نفت گاز عوارض دارد و بین 5 تا 10 درصد قیمت آن به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت می‌شود.
عسگری در مورد مالیات برق گفت: در مورد برق نیز مالیات بر ارزش افزوده 4 درصدی شامل 2.2 درصد مالیات و 1.8 درصد عوارض از این حامل انرژی گرفته می‌شود.
وی ادامه در مورد استخدام 2000 نفر در این سازمان، گفت: مراحل نهایی این استخدام طی می‌شود و ظرف یکی دو هفته اخیر نهایی می‌شود، چون با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم.
رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: استخدام نیرو از طریق آگهی و آزمون است، البته یک بخشی هم سهمیه بنیاد شهید و ایثارگران است که طبق قانون عده‌ای از آن سهمیه استفاده می‌کنند، ولی بقیه از طریق آزمون جذب می‌شوند.
۱۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۲۸
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۱,۲۱۱