تشکیل 8 کارگروه برای اجرای مصوبات کمیته جهاد اقتصادی در شرکت ملی گاز

تشکیل 8 کارگروه برای اجرای مصوبات کمیته جهاد اقتصادی در شرکت ملی گاز
مدیرعامل شرکت ملی گاز از تشکیل 8 کارگروه کمیته جهاد اقتصادی در این شرکت خبر داد و یکی از اهداف این کارگروه ها را کاهش مصرف سوخت در تاسیسات گازی خواند.

جواد اوجی در گفت و گو با خبرنگار شانا با اشاره به تشکیل کمیته جهاد اقتصادی در شرکت ملی گاز ایران و کارگروه های آن توضیح داد: یکی از این کارگروه ها، کارگروه اصلاح الگوی مصرف برای کاهش سوزاندن گاز در مشعل های پالایشگاه های گازی و کاهش مصرف در خطوط انتقال و ایستگاه های تقویت فشار است.

وی تصریح کرد: هم اکنون هر توربوکمپرسور روزانه یک تا یک و نیم میلیون مترمکعب گاز مصرف می کند که برای کاهش این میزان مصرف سوخت در آنها تلاش می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران کاهش مصرف در بخش های توزیع و مصرف کنندگان را یکی دیگر از اهداف کارگروه اصلاح الگوی مصرف خواند و گفت: با فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش مصرف سوخت در این بخش ها تلاش می شود.

اوجی کارگروه رعایت انضباط مالی و صرفه جویی در هزینه ها در تمام شرکت های تابعه شرکت ملی گاز را دیگر کارگروه کمیته جهاد اقتصادی خواند و اظهار کرد: هم اکنون تشکیل جلسات این کارگروه در تمام شرکت های تابعه اعم از شرکت های پالایشی، شرکت های گاز استان و دیگر شرکت ها آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، کارگروه کاهش اتلاف گاز در شبکه گازرسانی شهری و روستایی را از دیگر کارگروه های کمیته جهاد اقتصادی برشمرد و گفت: برای جلوگیری از سرقت گاز و کاهش نشتی در شبکه گازرسانی، اقدام های گسترده ای از جمله نصب سیستم های کنترل و اندازه گیری اولترا سونیک در مبادی شهرها و سیستم های کنترلی در کنتور منازل در دست اقدام است.

اوجی ادامه داد: یکی دیگر از این کارگروه ها، کارگروه تدابیر ویژه اقتصادی برای کاستن از تاثیر تحریم ها بر اجرای طرح های گازی است و تلاش می شود تا برای عبور از تحریم ها در واردات کالاهای مورد نیاز، علاوه بر تمهیدات لازم، هرچه بیشتر از توان سازندگان داخلی در طرح های خود استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، کارگروه خصوصی سازی و اجرای اصل 44 را دیگر کارگروه کمیته جهاد اقتصادی معرفی و تصریح کرد: واگذاری بخشی از فعالیت ها به بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت و نظارت عالی بر فعالیت ها، از جمله اهداف این کارگروه است.

وی کارگروه جذب منابع مالی خارج از شرکت ملی گاز ایران را دیگر کارگروه کمیته جهاد اقتصادی برشمرد و بررسی راهکارهای استفاده از روش های فاینانس، مشارکت، وام و برقراری خطوط اعتباری برای اجرای طرح های پالایشی، خطوط انتقال گاز استان و ذخیره سازی گاز را از اهداف این کارگروه خواند.

اوجی ادامه داد: کارگروه افزایش بهره وری کارگروه دیگری است که با هدف بررسی راهکارهای کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه ها و کاهش توقف های غیر برنامه ای در شبکه های انتقال و توزیع تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز کارگروه حفظ و نگهداشت و افزایش انگیزه منابع انسانی را یکی دیگر از این کارگروه ها معرفی کرد و گفت: این کارگروه راهکارهای افزایش انگیزه کارکنان کاهش از ریزش نیروهای متخصص این شرکت را بررسی می کند.

۱۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۳۴
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۸