صادرات نفت اوپک از مسیر دریا کاهش می یابد

صادرات نفت اوپک از مسیر دریا کاهش می یابد
صادرات نفت اوپک از مسیر دریا در چهار هفته منتهی به 25 تیر، 0.7 درصد کاهش می یابد.
به گزارش موج بقه نقل از بلومبرگ، اویل موومنتس موسسه انگلیسی رصدکننده حمل و نقل نفت احتمال داد: در پی کاهش تقاضای پالایشگران آسیایی در فصل اجرای عملیات نگهداری پالایشگاه ها، صادرات نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به استثنای آنگولا و اکوادور از مسیر دریا، در چهار هفته منتهی به 16 ژوئیه (25 تیر) در مقایسه با چهار هفته منتهی به 18 ژوئن (28 خرداد) 0.7 درصد کاهش می یابد.
بر پایه پیش بینی این موسسه، صادرات نفت این 10 عضو اوپک در چهار هفته منتهی به 16 ژوئیه به 22 میلیون و 700 هزار بشکه در روز کاهش می یابد؛ در حالی که این رقم در مقایسه با چهار هفته منتهی به 18 ژوئن 0.7 درصد کاهش نشان می هد.
اویل موومنتس اعلام کرد: این آمارها نشان می دهد با وجود تصمیم آژانس بین المللی انرژی (آی.یی.ای) برای آزاد سازی ذخایر استراتژیک نفت کشورهای مصرف کننده، تغییری در تولید نفت خام اعضای اوپک صورت نگرفته است.
روی ماسون، موسس اویل موومنتس گفت: تقاضا برای نفت خام به دلیل اجرای عملیات نگهداری در پالایشگاه های آسیایی با افت رو به رو شده است.
بر اساس اطلاعات اویل موومنتس، محموله های ارسالی از خاورمیانه، از جمله محموله های ارسالی از کشورهای خارج از اوپک همچون عمان و یمن، با 0.9 درصد کاهش نسبت به دوره یک ماه پیش در 25 تیر به 17 میلیون و 440 هزار بشکه در روز می رسد.
مجموع این محموله ها در یک ماه منتهی به 16 ژوئیه با 0.8 درصد کاهش نسبت به رقم 489 میلیون و 410 هزار بشکه در 18 ژوئن، به 485 میلیون و 440 هزار بشکه می رسد.
۱۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۷
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۱۸۲