تغییر ساختار سازمانی بانک توسعه صادرات ایران

تغییر ساختار سازمانی بانک توسعه صادرات ایران
اصلاح ساختار سازمانی بانک توسعه صادرات ایران برای همسویی بهتر با تحقق جهش دوم صادراتی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی اتاق ایران به نقل از بانک توسعه صادرات ایران، « بهمن وکیلی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه ساختار سازمان به عنوان نوعی ابزار مدیریتی برای اجرای استراتژی‌ها و تحقق اهداف است، خاطرنشان کرد ساختار سازمانی جدید بانک توسعه صادرات مبتنی بر شرایط و الزامات واقعی حال و آینده تحولات پرشتاب در بخش های مختلف اقتصاد کشور صورت گرفته است.
وی با اعلام این‌که مشارکت و همراهی همکاران با بهبود ساختار سازمانی تاکنون خوب و رضایت بخش بوده گفت: این تغییرات امکان تحقق برخی برنامه های کلیدی بانک را فراهم می کند و در این خصوص سعی شده در فرآیند تصمیم‌گیری دیدگاه های مختلف را مدنظر قرار دهیم.
وکیلی با اعلام اینکه با اجرایی شدن کارها بر اساس ساختار جدید، ستاد باید چابک تر از گذشته شود و شعب نیز توانمندتر از گذشته ظاهر خواهند شد، تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های بهبود ساختار سازمانی بانک، اصلاح نسبت کارکنان واحدهای ستاد و صف است که در راستای اهداف و ماموریت های جدید بانک مورد توجه قرار گرفته است.
در ساختار جدیدی که برای بانک توسعه صادرات ایران تعریف شده، بخشی از اختیارات اعتباری و بانکداری بین الملل از ستاد جدا و به شعب بانک بازگردانده شده است و شعب نقش مدیریت سرپرستی بانک را در استان بر عهده خواهند گرفت. در مقابل نیز ستاد سه وظیفه مهم هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده خواهد داشت.
همچنین در نمودار سازمانی جدید بانک توسعه صادرات ایران به حوزه های نظارت و بازرسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، و آموزش و پژوهش بیش از گذشته، توجه بیشتری شده است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران می گوید: بهبود ساختار سازمانی نتیجه دو سال کار کارشناسی است که نظرات مدیران بانک و بدنه های کارشناسی نیز مدنظر بوده است.
وی همچنین از آمادگی خود و اعضای هیات مدیره بانک برای شنیدن نظرات، پیشنهادها، انتقادها و ارایه راهکارهای لازم برای تدوام این روند خبر داد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه بیان داشت: اصلاح نظام پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان نیز با هدف اولویت بخشی جدی و موثر به بهره وری و تخصص کارکنان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: تغییر در شیوه نظام پرداخت، موجب کاهش پرداخت‌ها نخواهد شد بلکه قرار است در چارچوبی مشخص و هدفمند و در قالب شاخص های استاندارد این پاداش‌ها به همه پرداخت شود به گونه ای که هرکسی که کار بیشتر و موثرتری انجام می‌دهد از مزایای بیشتری برخوردار شود.
۱۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۰۳
اتاق ایران |
تعداد بازدید : ۲,۵۴۵