رییس اتاق ایران: قطع گاز و برق واحدهای تولیدی توجیه پذیر نیست

رییس اتاق ایران: قطع گاز و برق واحدهای تولیدی توجیه پذیر نیست
رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران از نحوه عملکرد شرکت گاز و برق در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن گفت:‌ متاسفانه شاهد اخطارهایی از سوی دستگاه‌های متولی امور گاز و برق به واحدهای تولیدی هستیم.

وی ادامه داد: من نامه‌ای را دیدم که در اداره برق خطاب به یک واحد صنعتی عنوان کرده بود با توجه به اولویت‌ بخش تولید در قطع برق، در صورت عدم پرداخت مطالبات ظرف 48 ساعت، اشتراک شما قطع خواهد شد؛ البته در خصوص گاز نیز چنین مواردی وجود داشته است.

نهاوندیان با بیان این‌که قطع گاز و برق واحدهای تولیدی توجیه‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در نظرسنجی‌های انجام شده بخشی از صنایع از نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و تخصیص سهم بخش تولید از درآمدهای آن نگرانی دارند.

وی ادامه داد: در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید به بخش تولید کمک شود تا با اجتناب از شوک‌های قیمتی و فشار سهم سوخت در قیمت تمام شده محصولات بتواند کار خود را به خوبی ادامه دهد. هفته گذشته اعلام شد دستور پرداخت سریع سهم تولید از یارانه‌ها صادر شده است که امیدواریم هرچه زودتر این موضوع اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی صنایع، دسترسی به نقدینگی مورد نیاز برای تامین سرمایه در گردش و اجرای طرح‌های توسعه‌ای است. متاسفانه در مقایسه با کشورهای دیگر سرمایه‌گذاران ایرانی از شرایط خوبی برای دسترسی به منابع مالی برخوردار نیستند.

نهاوندیان تصریح کرد: در گذشته تعارض تاریخی بین منافع صنعت و تجارت وجود داشته است. یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های مطرح در ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی نیز همین است که امیدواریم در وزارتخانه جدید نگاه تولیدمحور با توجه به بازارهای صادراتی غالب شود.

۱۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۲۸
خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۸