ملاقات هیأت رییسه اتاق ایران با رییس جمهور و رییس مجلس

ملاقات هیأت رییسه اتاق ایران با رییس جمهور و رییس مجلس
هیأت رییسه اتاق ایران روز گذشته دو دیدار مهم با بزرگان کشور داشت؛ اعضای هیأت رییسه پارلمان بخش خصوصی دیروز ابتدا در نهاد ریاست جمهوری حاضر شدند و با محمود احمدی نژاد ملاقات کردند و سپس به بهارستان رفتند و با رییس مجلس به گفت وگو نشستند.
هیات رئیسه اتاق ایران در ملاقات با رییس جمهوری که در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اعلام تعامل و همکاری با دولت، مطالبی را درخصوص فضای کسب و کار، اهمیت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و سایر موارد مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، رئیس جمهور نیز ضمن خوشامدگویی و تبریک به مناسبت انتخاب و مسوولیت جدید اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، اعلام کرد که دولت و اتاق برآمده از مردم هستند و دولت همواره پشتیبان مردم است.محمود احمدی نژاد افزود:« دولتی موفق است که در سایه ی مدیریت آن، همه رشد کنند.»

رئیس جمهور شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را محل خوبی برای تولید برنامه عنوان کرد و افزود: « این شورا محلی است تا هر کس جایگاه خود را بیابد و در راستای هم افزایی گام برداشته شود.»

او در پایان دستوراتی در مورد کارگروه های استانی متشکل از استانداران و روسای اتاق های بازرگانی کشور ارائه کرد.از سوی دیگر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در محل مجلس پذیرای اعضای هیات رئیسه اتاق ایران شد.

در این دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق ایران هر یک مطالبی را مطرح کردند. لاریجانی نیز در سخنانی در این دیدار اظهار کرد:« اتاق بازرگانی از امکانات خوبی برخوردار است؛ مجلس هم کمک می کند که اتاق ها در فرایند تدوین و تصویب قوانین اقتصادی حضور داشته باشند و نظراتشان اعمال شود.»

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی در مجموع، نمره خوبی دارد.او هم چنین تاکید کرد که برای بهبود وضعیت، باید تولید کشور راه بیافتد.

وی از اتاق بازرگانی خواست تا طرح آمایش نسبی تهیه کند و مقداری را که در هر یک از بخش های اقتصادی مانند تولید و کشاورزی و ... باید صرف شود را به مجلس پیشنهاد دهد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به بازارهای کشورهای اطراف خاطرنشان کرد:« باید در اتاق تیمی مامور شوند تا با اداره تنقیح قوانین هماهنگی به عمل آورند.»

وی هم چنین افزود: « مجلس شورای اسلامی در هر موضوعی که لازم باشد از اتاق برای حضور در صحن علنی مجلس دعوت خواهد کرد.»او گفت: « رجال اقتصادی باید بیوتات صالحه از نوع خودشان باشند و این وظیفه اتاق است که این کار را انجام بدهد.»
۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۳۲
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۵۰