رشد 45 درصدی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی صادرات

رشد 45 درصدی پوشش‌های بیمه‌ای و ضمانتی صادرات
صندوق ضمانت صادرات ایران در سه ماهه نخست نسال جاری، حدود 327 میلیون دلار بیمه‌نامه و ضمانت نامه اعتباری برای حمایت از صادرات غیر نفتی کشور صادر کرده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 45 درصد رشد را نشان می‌دهد.
به گزارش تجارت پرس مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان این مطلب افزود: ارزش بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صندوق در خلال سه ماهه اول سالجاری بالغ بر 327 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه رشد 45 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تجارت پرس به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران، وی در ادامه با تاکید بر نقش صندوق در تامین منابع مالی و سرمایه در گردش مورد نیاز صادرکنندگان در قراردادهای صادراتی در مرحله قبل از حمل افزود: از آمار اعلامی فوق بالغ بر 122 میلیون دلار معادل 140 میلیارد تومان، ضمانت‌نامه اعتباری، برای تسهیل اخذ وام‌های صادراتی از سیستم بانکی در اختیار ذینفعان و صادرکنندگان ایران قرار گرفته که در مقایسه با ارزش ضمانت‌نامه‌های صادره در سال قبل بیش از چهار برابر شده است..

دوست‌حسینی در ادامه گفت: در حال حاضر تنها 14 بانک شامل 9 بانک دولتی و 5 بانک خصوصی از این ابزار حمایتی صندوق برای تضمین وصول مطالبات و تسهیلات صادراتی اعطایی خود بهره می‌گیرند. امیدواریم با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی بیشتر سایر بانک‌ها نیز به استفاده از خدمات صندوق ترغیب شوند.

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی در پایان از ضریب خسارت بالای این دسته از خدمات صندوق خبر داد و افزود: در سال گذشته بالغ بر 90 درصد خسارات پرداختی صندوق به سیستم بانکی کشور و بدلیل صدور انواع ضمانت‌نامه‌های اعتباری صندوق بوده است و با این وجود بدلیل نقش حیاتی این دسته از خدمات صندوق برای تامین سرمایه در گردش مورد نیاز صادرکنندگان برای امر صادرات، صندوق کماکان به ارائه این نوع خدمت ادامه می‌دهد.

وی در پایان دوست‌حسینی: بانک‌ها را به استفاده بیشتر از ابزارهای حمایتی صندوق در ارائه تسهیلات صادراتی فرا خواند.

۱۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۵:۱۳
تجارت پرس |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۱