وزرا را به ملاقات با فعالان اقتصادی تشویق کنید

وزرا را به ملاقات با فعالان اقتصادی تشویق کنید
فرهاد فزونی، از رییس جمهور و معاون اول وی خواست با تشویق و ترغیب وزرا و دیگر دولتمردان به حضور در خانه‌های فعالان اقتصادی امکان این همکاری و همراهی را فراهم آورند.
فزونی با اشاره به رویه رو به جلو تعامل دولت با بخش خصوصی در این سلسله نشست های رو در رو، گفت: امیدوار بودیم که نشست های صبحانه با مسوولان ، به اتاق های شهرستان ها نیز کشیده شود و مسوولان استانی نیز با فعالان اقتصادی هر استان در اتاق‌های بازرگانی دیداری داشته باشند،اما روزگار بر این منوال نماند.


این عضو اتاق ایران افزود: روزی معاون اول محترم رییس‌جمهور، به دلایلی که بر من نامعلوم است، برآشفت که مشکلات بخش خصوصی با خوردن صبحانه با مسوولان حل نمی‌شود. برای عقلا همین یک اشاره کافی بود و دولتمردان دیگر پاسخ دعوت‌های اتاق‌های تهران و ایران را برای خوردن صبحانه با فعالان بخش خصوصی ندادند و ترجیح دادند صبحانه را پشت درهای بسته اتاقشان به تنهایی یا با کسانی که به جای انتقاد از برنامه‌ها و عملکردها فقط تمجید و تعریف می‌کنند، صرف کنند.


به گفته وی،حذف جلسات «صبحانه با مسوولان»، به فاصله نمایندگان دولت و فعالان چرخه اقتصاد کشور دامن زده است. او به یکی از دیدارهای فعالان اقتصادی با رری جمهور اشاره کرد و ادامه داد: دو سال پیش در مراسم گرامیداشت روز صادرات پس از سخنرانی رییس‌جمهور و توزیع تندیس‌ها و خاتمه مراسم، به رای العین شاهد بودم که ایشان بیش از یک ساعت و نیم در میان صادرکنندگان ایستاده بودند و از نزدیک به اظهارات، شکایات و خواسته‌های تک تک آنان گوش می‌دادند و در هر مورد ارشادی یا دستوری صادر می‌کردند یا وعده اصلاح و پیگیری می‌دادند.


فزونی افزود: نمی‌دانم چند مورد از دستورات ایشان به مرحله اجرا رسید و چه میزان از مشکلات بخش خصوصی حل شد، اما چهره‌های راضی آنان که وعده‌ای و پاسخی را شنیده بودند قابل توجه و تامل بود. آنان که اگر آن مراسم نبود هرگز فرصت دیدار رییس‌جمهور را نمی‌یافتند و نمی‌توانستند از مشکلات خود با بالاترین مقام اجرایی کشور و تصمیم‌گیرنده در امور اقتصادی صحبتی داشته باشند.


عضو سابق هیأت نمایندگان اتاق تهران و ایران اضافه کرد: در سال جهاد اقتصادی، که از فعالان بخش خصوصی انتظار می‌رود که جهاد اکبر را برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور آغاز کنند و هر آنچه در توان و کیسه دارند برای موفقیت مایه بگذارند، انتظار دیداری دوستانه و صمیمی با مسوولان خواسته زیادی نیست. ضمنا سال انتخابات هم هست و دل رای دهندگان را به دست آوردن بد نیست. او در پایان از رییس جمهور و معاون اول وی خواست زمینه حضور وزرا و دیگر دولتمردان را در خانه‌های فعالان اقتصادی برای بحث و مذاکره بر سر مسائل اقتصادی و راه حل های آن فراهم کنند.

۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۶
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۱۶