صادرات گاز از مسیر دریا طبق توافق‌های جدید ایران و عمان

صادرات گاز از مسیر دریا طبق توافق‌های جدید ایران و عمان
جواد اوجی از انعقاد قرارداد صادرات گاز به کشور عمان تا پایان امسال خبر داد و گفت: این گاز به وسیله خط لوله دریایی به این کشور ارسال می شود.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه در گذشته مذاکرات درباره صادرات گاز به کشور عمان در زمینه های قیمت و فنی به بن بست رسیده بود، گفت: خوشبختانه این مذاکرات از چندی پیش دوباره آغاز شده است و تاکنون دو طرف به توافق های خوبی رسیده اند.
اوجی با بیان این که راه اندازی و تزریق گاز به خط لوله سراسری هفتم گاز تا منطقه ایرانشهر انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه ریزی، با احداث ادامه این خط لوله، حد فاصل منطقه چابهار و مرز کشور پاکستان، از این خط لوله انشعاب گرفته و از مسیر دریای عمان به کشور عمان گاز ارسال خواهد شد.
معاون وزیر نفت در امور گاز تاکید کرد: تا پایان امسال یا در نهایت سال آینده قرارداد صادرات گاز به کشور عمان منعقد خواهد شد.
اوجی با بیان اینکه هم اکنون مراحل ساخت ادامه خط لوله هفتم سراسری گاز در امتداد مرز پاکستان، همچنین به سمت زاهدان و زابل با توان پیمانکاران داخلی و بانک پارسیان در حال اجراست،گفت: کار ساخت این خط لوله آغاز شده و حتی 30 کیلومتر خط لوله به این مناطق حمل شده است.
۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۳۸
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۴۰