راه اندازی نخستین پایانه نفتی خصوصی ایران در خلیج فارس

راه اندازی نخستین پایانه نفتی خصوصی ایران در خلیج فارس
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی از راه اندازی نخستین پایانه تخصصی صادرات فرآورده های نفتی ایران در خلیج فارس با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و افزود: به زودی ساخت پالایشگاه نفت خصوصی سروش در قشم آغاز ممی شود.
به گزارش موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ابراهیم مدرس با اشاره به آغاز شمارش معکوش برای راه اندازی نخستین پایانه خصوصی صدور فرآورده های نفتی ایران در خلیج فارس، گفت: پیشتر قراردادی بین صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی و سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت یک پایانه نفتی امضا شده بود.
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه این پایانه نفتی در بندرشهید رجایی بندرعباس ساخته شده است، تصریح کرد: هدف از ساخت و راه اندازی این پایانه تخصصی تمرکز برای صادرات انواع فرآورده های نفتی توسط بخش خصوصی بوده است.
وی با اعلام اینکه برای ساخت این پایانه نفتی حدود 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار داشت: در این پایانه علاوه بر نصب و راه اندازی تجهیزات و ماشین آلات بندری، واحدهای سوخت رسانی، باسکول، سامانه روشنایی، امداد و اطفا حریق پیش بینی شده است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود با ساخت این پایانه کانتینری سرعت گردش پول و ارز برای صادرکنندگان محصولات نفتی افزایش یابد، بیان کرد: هم اکنون حجم بالایی از واردات و صادرات کانتینری کشور از بندر شهید رجایی انجام می شود و با توجه به تجهیزاتی که در این اسکله وجود دارد یکی از بنادر ویژه برای واردات و صادرات کانتینری محصولات و فرآورده های نفتی است.
مدرس همچنین از مطالعات اقتصادی برای ساخت پالایشگاه نفت سروش خبر داد و افزود: این پالایشگاه نفت با مشارکت یک شرکت اروپایی در جزیره قشم و با هدف تولید محصولات مختلف نفتی همچون بنزین، گازوئیل و قیر ساخته خواهد شد.
مدیرعامل صندوق توسعه صادرات فرآورده های نفتی با یادآوری اینکه خوراک این پالایشگاه از نفت خام سنگین میادین خلیج فارس تامین خواهد شد، تبیین کرد: هم اکنون طراحی اولیه و انتخاب پیمانکاران این پالایشگاه نفت انجام شده است و به زودی با اخذ برخی از مجوزهای قانونی توسط وزارت نفت عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۰۸
خبرگزاری موج |
تعداد بازدید : ۱,۲۷۸