بلاتکلیفی جوایز صادراتی ادامه دارد...

بلاتکلیفی جوایز صادراتی ادامه دارد...
معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بدهی 400 میلیارد تومانی این سازمان به صادر‌کنندگان بابت جوایز صادراتی اعلام کرد: برای پرداخت جوایز صادراتی امسال هم به 280 تا 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که احتمال می‌دهیم تنها برای امسال 110 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهند.
کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مورد پرداخت جوایز صادراتی گفت: ما اگر کلیه‌ 400 میلیارد تومان معوقه سال گذشته را دریافت کنیم که 14 اردیبهشت‌ماه امسال مصوبه‌ دولت را در این زمینه گرفته بودیم آن وقت کل بدهی خود تا پایان سال 89 را پرداخت می‌کنیم اما تاکنون که پیگیری کردیم علی‌رغم وعده‌هایی که داده شده بود تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال تعیین تکلیف می‌شود، فعلا موضوع در معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و سازمان خصوصی‌سازی در حال پیگیری است.

وی در مورد پرداخت جوایز صادراتی در سال جاری با اشاره به نیاز اعتبار سالانه 280 میلیارد تا 300 میلیارد تومانی برای پرداخت جوایز صادراتی افزود: آنچه تاکنون قرار شده به ما بدهند، 110 میلیارد تومان بوده که اکنون چهار ماه هم از سال گذشته و هنوز بعد از ابلاغ بودجه، این بودجه تخصیص‌ داده نشده و پولی به سازمان برای جوایز صادراتی پرداخت نشده است.

معاون سازمان توسعه‌ تجارت تصریح کرد: با توجه به تکلیف بودجه‌ای و تکلیف قانونی، معادل پولی که به ما پرداخت کردند، به عنوان جایزه صادراتی پرداخت خواهیم کرد.

وی متذکر شد: تا پایان سال گذشته میزان بدهی 400 میلیارد تومان بوده که اگر در امسال هم بخواهیم با همان شرایط قبلی جوایز صادراتی پرداخت کنیم، 280 میلیارد تا 300 میلیارد تومان دیگر پول نیاز است. با وجود این، احتمالا 110 میلیارد تومان بیشتر نخواهند داد که آن وقت معادل همین 110 میلیارد تومان اگر پول بدهند، پرداخت خواهیم کرد.

کرمانشاهی در پایان در واکنش به این‌که آیا طبق برآورد وی آن وقت تا پایان سال جاری میزان بدهی جوایز صادراتی 600 میلیارد تومان خواهد شد؟ اظهار کرد: امید ما این است که بدهی سال گذشته دیگر تا پایان امسال ادامه پیدا نکند و ظرف همین یکی دو هفته آینده این موضوع تعیین تکلیف شود.
۲۸ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۲۲
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۴۴