از تحقق اهداف صادراتی سند چشم انداز ناامید نیستیم

از تحقق اهداف صادراتی سند چشم انداز ناامید نیستیم
فضای داخلی کشور، شرایط و موقعیت بازارهای مختلف در جهان و میزان شور و نشاط اقتصادی می تواند در میزان رشد صادرات غیرنفتی ایران موثر واقع شود.
حمید صافدل، معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار موج پیرامون تاثیر تحریم و شرایط منطقه در وضعیت صادرات غیرنفتی ایران با اعلام این مطلب اظهار داشت: فضای تجارت از شرایط داخلی کشور و وضعیت بازارهای جهانی تاثیر می پذیرد.
وی گفت: هرچند در تجارت شاهد تاثیرپذیری از فضای سیاسی کشورها هستیم، اما با تقسیم کار ملی در داخل کشور می توان در راستای تحقق اهداف صادراتی کشور گام برداشت.

صافدل افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قصد داریم تا با تقسیم کار ملی در بین دستگاه های دولتی اهداف صادرات غیرنفتی کشور را محقق کنیم و از محقق شدن رشد صادرات غیرنفتی کشور که در برنامه پنجم و سند چشم انداز پیش بینی شده نیز ناامید نیستیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که 94 روز دیگر باید مراسم روزملی صادرات برگزار شود، آیا قصد ندارید تا آن روز بدهی های معوق را تسویه کنید، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان توسعه تجارت بابت جوایز صادراتی سال های 88، 89 و چند سال پیش، 500 میلیارد تومان به صادرکنندگان نمونه بدهکار است.وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته توانستیم 80 میلیارد تومان از جوایز صادراتی سال 88 را به صادرکنندگان نمونه پرداخت کنیم و قصد داریم 400 میلیارد تومان از بدهی های معوق صادراتی را در قالب سهام پرداخت کنیم.

صافدل متذکر شد: برای واگذاری سهام شرکت ها به صادرکنندگان نمونه منتظر ابلاغ بودجه ای از سوی ریاست جمهوری به سازمان خصوصی سازی هستیم.

معاون وزیر بازرگانی ابراز داشت: اگر بتوانیم 400 میلیارد تومان از جوایز صادراتی را در قالب سهام واگذار کنیم، لازم است برای پرداخت مابقی بدهی صادراتی و همچنین جوایز صادراتی امسال در فصول مختلف بودجه ای اقدام به یافتن راهکارهای مناسبی نماییم.
۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۴۳
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۴