پذیرش جوایز صادراتی به عنوان وثیقه صادرکنندگان

پذیرش جوایز صادراتی به عنوان وثیقه صادرکنندگان
عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک توسعه صادرات جوایز صادراتی را به عنوان وثیقه صادرکنندگان می پذیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، آقای دکتر مجبتی هراتی نیک در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در همدان افزود: از این پس صادرکنندگانی که جوایز صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند از آن به عنوان وثیقه در صندوق ضمانت صادرات بهره گیرند.

وی گفت: سرمایه بانک توسعه صادرات 1.64میلیارد دلار است و هم اکنون 38 شعبه با تناسب مرکز هر استان یک شعبه، پنج شعبه در تهران و سه شعبه در مناطق آزاد خدمات ارائه می دهند.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: نیروی انسانی شاغل بانک به گواه مشتریان این بانک، یکی از سالم‌ترین نیروی شبکه بانکی کشور محسوب می شوند.

آقای دکتر هراتی نیک اضافه کرد: 50 درصد صادر کنندگان نمونه کشور متشکل از تمامی صنایع از مشتریان این بانک هستند که این میزان در سال گذشته به 70 درصد افزایش یافته است.

وی استقبال صادرکنندگان به تعامل با بانک توسعه صادرات را نشانگر ارائه خدمات مطلوب دانست و گفت: این بانک رتبه بین المللی قابل قبولی از سوی بنکر و موسسه کاپیتال اینتلیجنس CI کسب کرده که شاخص های بانکی این مجموعه به لحاظ تطابق با استانداردهای جهانی مورد قبول تمامی کشورها است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در پاسخ به سوال یکی از مسوولان استانی اظهار داشت: کمک مالی و تسهیلات در تمامی زمینه های صادراتی به صادر کننده پرداخت می شود.

آقای دکتر هراتی نیک اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در بسته سیاستی نظارتی سالجاری بانک مرکزی مشخص شد و بر همین اساس حداقل عقود مشارکتی 14 درصد و  عقود مبادله ای 11 درصد تعیین شده است و این بانک این دو نرخ را اجرا می کند.

وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات، هنوز هم دنبال کاهش این دو درصد در عقود مشارکتی همانند نرخ سال گذشته و در راستای کمک به تولید و صادرات می باشد.

وی اعلام کرد: نرخ تسهیلات ارزی در این بانک از هفت درصد به شش درصد کاهش یافته و تنها مشتریان خوش حساب می توانند از مزایای این کاهش یک درصدی بهره ببرند.

وی از افزایش سقف اعتبارات شعب این بانک خبر داد و گفت: بنا به تاکید و تصمیم مدیرعامل و هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران سقف اعتبارات تمامی شعب این بانک در سه مرحله چهارماهه افزایش یافته و مرحله دوم آن  نیز از اول مرداد سالجاری افزایش می یابد.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود: با افزایش اختیارات شعب بانک توسعه صادرات مشکلات صادر کنندگان و فعالان تجاری تا حد بسیار زیادی مرتفع می شود.
۲۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۵۱
بانک توسعه صادرات |
تعداد بازدید : ۱,۲۳۹