مازاد عرضه نفت، تاثیر بحران یمن بر بازار را خنثی و قیمت را کاهش داد

مازاد عرضه نفت، تاثیر بحران یمن بر بازار را خنثی و قیمت را کاهش داد
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (دوشنبه) کاهش یافت، زیرا فراوانی بیش از حد عرضه نفت در بازار های جهانی، تاثیر درگیری های یمن و کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا روی قیمت نفت را خنثی کرد و موجب کاهش آن شد.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از رویترز، با وجود کاهش اخیر فعالیت های حفاری در آمریکا، موجودی نفت این کشور در هفته میلادی گذشته، برای پانزدهمین هفته متوالی افزایش یافت و به رکورد 489 میلیون بشکه رسید. 

جن مک گیلیان تحلیلگر ارشد شرکت تردیشن انرژی در استنفورد، گفت: در حالی که وضعیت یمن و کاهش شمار دکل های حفاری در آمریکا به افزایش قیمت نفت کمک می کنند، همچنان باید احتیاط کرد، زیرا شواهد نشان می دهد، کاهش فعالیت های حفاری در آمریکا موجب کاهش موجودی نفت در این کشور نشده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) در پایان معاملات دیروز بازار لندن 45 سنت کاهش یافت و به 64.83 دلار در هر بشکه رسید. 

قیمت نفت برنت دیروز بین 64.40 و 65.61 دلار در هر بشکه تغییر کرد.

جمعه گذشته، قیمت نفت برنت در ساعات میان روزی به رکورد 65.80 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت این نفت در سال جاری میلادی است. 

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز 16 سنت در بازار تجاری نیویورک کاهش یافت و به 56.99 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز دیروز بین 56.52 و 57.89 دلار در هر بشکه تغییر کرد.
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۲۷
تعداد بازدید : ۴۹۴