افزایش قیمت نفت هم روسیه را از رکود نجات نمی‌دهد

افزایش قیمت نفت هم روسیه را از رکود نجات نمی‌دهد
کارشناسان معتقدند که حتی افزایش قیمت نفت هم نمی‌تواند اقتصاد روسیه را از رکود نجات دهد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از  «آی بی تایمز»، اگرچه رشد اخیر قیمت نفت موجب بهبود چشم‌انداز اقتصادی روسیه شد اما نظرسنجی رویترز از کارشناسان نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور همچنان در حال حرکت به سمت یک رکود شدید است.

براساس ارزیابی رویترز از ١٥ تحلیلگر اقتصادی و نفتی، اقتصاد روسیه در سال جاری میلادی می‌تواند تا ٣,٣ درصد نزول پیدا کند که این میزان البته نسبت به پیش‌بینی نزول ٤.١ درصدی اقتصاد روسیه در نظرسنجی مشابهی که ماه آوریل انجام شد، کاهش یافته است.

در ارزیابی ماه آوریل رویترز،‌میزان تورم روسیه در سال ٢٠١٥ هم ١٦,٤ درصد پیش‌بینی شده بود که تحلیلگران در ارزیابی اخیر، این میزان را به ١١.٦ درصد تغییر دادند.

پاسخ‌دهندگان به ارزیابی رویترز همچنین تاکید کردند که انتظار دارند بانک مرکزی، نرخ وامهای خود را تا اواسط ماه آینده میلادی یک درصد کاهش داده و به ١١,٥ درصد برساند و تا پایان سال نیز ٢ درصد دیگر از آن بکاهد.

«ولادیمیر اوساکووسکی»، اقتصاددان بانک «مریل لینچ» آمریکا با تاکید بر آن که کاهش ١,٩ درصدی نرخ تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه نخست سال ٢٠١٥، کمتر از حد انتظار بوده است، گفت: همین مسئله موجب بهبود چشم انداز اقتصادی این کشور در سال ٢٠١٥ شد.

اوساکووسکی افزود: چشم‌انداز سالانه تولید ناخالص داخلی روسیه باوجود تشدید رکود اقتصادی این کشور در سه ماهه دوم و سوم سال ٢٠١٥، همچنان رو به بهبود است و افزایش بیش از انتظار قیمت نفت هم موجب سودآوری و سرمایه‌گذاری بیشتری در سال جاری می‌شود.

۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۴۰۶