ایران خواستار تجارت پایاپای با پاکستان شد

ایران خواستار تجارت پایاپای با پاکستان شد
سرکنسول ایران در پاکستان گفت: کشورش آماده است تا تجارت تهاتری با پاکستان را به منظور تسهیل کار تجار و ارتقاء حجم مبادلات تجاری دو جانبه آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بیزینس ریکوردر، محمد حسین بانی اسدی، سرکنسول ایران در پاکستان گفت، کشورش آماده است تا تجارت تهاتری با پاکستان را به منظور تسهیل کار تجار و ارتقاء حجم مبادلات تجاری دو جانبه آغاز کند.

وی در گفت‌وگو با میلان نومن کبیر، معاون رئیس اتاق بازرگانی و صنایع لاهور از تجار پاکستانی دعوت کرد تا برای آشنایی با فرصت های موجود در بخش های مختلف اقتصاد ایران به این کشور سفر کنند.

وی افزود، جامعه تجار هر دو کشور باید تعاملات خود را افزایش دهند تا تجربیات خود را به سود مردم دو کشور به اشتراک بگذارند.

سرکنسول ایران گفت، حجم مبادلات تجاری دو کشور به اندازه پتانسیل های موجود بین دو کشور نیست.

بانی اسدی افزود، اتاق های بازرگانی دو کشور باید بر گسترش تجارت از طریق برگزاری نمایشگاه ها و اعزام هیئت های تجاری به کشور مقابل تمرکز کنند.

وی افزود انتشار اطلاعات تجاری و اطلاعات مختص بخش های مختلف  گام بلندی در مسیر دستیابی به این هدف است. هر دو کشور باید در زمینه علم و فن آوری تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و تجار پاکستانی هم باید فرصت های سرمایه گذاری در ایران به خصوص در بخش کشاورزی، گردشگری و فلزات را مورد استفاده قرار دهند.

در این دیدار نومن کبیر به سرکنسول ایران اطمینان داد که اتاق بازرگانی و صنایع لاهور به ایفای نقش در جهت افزایش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور ادامه خواهد داد. وی افزود، باید تلاش حداکثری جهت تقویت روابط در تمام زمینه ها صورت گیرد.

نومن کبیر گفت، هر دو طرف باید تحقیقاتی در مورد بازار انجام دهند تا روابط خود را تقویت نمایند. باید در زمینه واردات کالا به یکدیگر اولویت دهیم تا اینکه از کشورهای دورتر کالا بخریم.

وی گفت، پاکستان اساسا یک کشور کشاورزی با فصول متنوع و محصولات کشاورزی مختلف است، اما به دلیل نبود فن آوری های مربوط به برداشت محصولات، بخش زیادی از محصولات کشاورزی تلف می شود. فن آوری ایران می تواند به فرآوری محصولات کشاورزی پاکستان و ارتقاء صنعت لبنیات این کشور کمک کند.

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۵۳۵